Puding Caramel Luna

Saya tak sempat ambil gambar dadih coffee+milo yang Armand cakap “em sedapnya” – serius vangga mommy Sue
Gigih update entri Puding Caramel dan dadih semata mata terharu dengan pujian Armand ni tau…ekeke
Buat mama Armand yang sedang berkursus di INTAN
Selamat berkursus dengan bersungguh sungguh ya!
(Motif ucapan selamat maju jaya di entri Puding Caramel tidak diketahui)

Gambar gambar pada bulan Ogos (hampir 2 bulan) didalam draft
Ingatan mommy mengenai Puding Caramel pun dah hampir hampir pudar

Yang boleh mommy ingat-pergi Jusco-beli puding segera-balik rumah eksaited anak beranak
Tips Mommy Luna,kalau beli dadih/puding segera Nona perasa Kopi, tambahkan senduk senduk Fifi milo
Haaa…bocor dah rahsia mommy nak meniaga dadih…hihi

Mudahnya puding segera ni bila cara membuatnya sangat segera
Hanya ikut arahan dibelakang plastik
Zus zas zus zas dengan anak anak
Tuang didalam bekas dadih dan sejukkan didalam peti sejuk

Selepas dadih sejuk, ianya boleh dihidangkan kepada seisi keluarga
Tahan 3-4 hari didalam peti ais
Cuma mommy dan anak anak tak tahan berulang alik ke peti ais teringat ingat dadih yang seakan akan memanggil manggil..hihi

Seterusnya mommy buat puding caramel cuma resipinya tidak diletakkan disini kerana ianya tidak sedap shangat
Dan esen vanila ni nak guna buat apa lah agak nya lainkali..oh..

Sekejap kejap cek resipi di tab
Baru dua tiga langkah patah balik sbb terlupa nak buat apa
Jadi org lain buat puding caramel pejam mata
Mommy pejam celik pejam celik celik lagi masih belum siap puding caramel

Anak anak akan jadi penyokong nombor 1 anda seperti ‘Wah mommy,pandainya mommy masak..’
dan ‘Hemm..mesti sedap masakan mommy ni’ hihi
Terima kasih anak anak!

Dan semua yang di dapur ada tugasan masing masing
Dzakwan susunkan dadih Mommy ye
Tumpah sebekas adik beritahu “Mommy, pah. Ti lap ye. Mei buat”

Tahniah Mommy and kids
Walaupun tiada pengukus, anda berjaya menggunakan oven untuk menjadikannya puding caramel luna!

Rupa dah ada
Rasa sipi sipi macam yang dijual di pasar Ramadhan

Warna kurang sikit bercahaya
Mungkin lepas Mommy ada pengukus nanti keadaan jadi lebih baik.. hihihi

Resipi Puding Caramel Nani Rostam di link ini
Lain kali Mommy cuba ya!

Kak yong gelak bila saya tak jumpa nak beli caramel di supermarket
(Rupanya caramel ialah gula yang di masak bersama air di dalam periuk sahaja )
Hihi..kenapa tak cakap awal awal..keh kehh

Related Posts with Thumbnails

4 Responses to “Puding Caramel Luna”

  • amirah says:

    hihihi…

  • haza says:

    ummi senyum sampai telinga dan patah balik.. sungguh gigih anak beranak..:D

  • MamaAtie says:

    susah..susah je mummy kukus dalam microwave. Guna kekdah dolu2 je…kukus dalam kuali…hehehe…baru je buat caramel kelmarin dan masih ada dalam peti…tunggu sue datang perabih…

  • mamarayyan says:

    uh, sy sungguh hepi n excited baca entry ini.sbb? sy pon tgh mencuba nak buat puding caramel yg xjadi2.nampaknya rasa tercabar ngan u..so, i kena buat gak lah..hehehhehe…

Leave a Reply

Disclaimer
    The entire contents of this blog are based upon the opinions of author unless stated otherwise noted. The information in this blog is not intended to replace a one-on-one consultation with lactation consultant. It is a sharing information and knowledge from the research of author. This blog outlines sources, ideas and suggestions on breastfeeding your baby. The author and family disclaim any liability arising directly or indirectly from the use of the information contained in this blog.

    Do drop by at any Lunatots Outlet ( Your Parenting Partner) to buy breastfeeding, cloth diaper and babywearing item. Our official website is http://www.lunatots.com

    Kindly do not SMS me to ask about breastfeeding problem as I may not be able to reply it.

    Feel free to communicate through my email info'at'lunatots.com for seminar arrangement

    Whatsapp 0129449515
    LIKE my Facebook pages:
    Suraya Ali
    Lunatots Cloth Diaper
    The Milk Story
facebook.com/suelunatots
Suraya Lunatots

Create Your Badge
Leave me a msg for friend request approval purpose
Networked Blog

Announcement
OFFICE : 0392265152 LUNATOTS HQ 32G JALAN DANAU LUMAYAN 1, BANDAR SRI PERMAISURI, 56000 CHERAS KUALA LUMPUR HOTLINE LUNATOTS : 0102414050 /0125502515
Luna’s Counter
Friends Online

View My Stats
Nuffnang ADV
Luna’s Shop
http://www.lunatots.com/shop
Readers
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: