Daun Sirih

Dah lama betul saya tak tgk TV
Padahal masa kecik2 asyik kena marah sbb lama sgt tgk TV dari pagi sampai ke pagi esok tak agak2 kan..keh keh..
Kalaulah saya sesibuk ini semasa kecik dan tak sempat tengok TV, tak perlulah ibu ibu bapak bapak susah hati pimbangkan (bimbangkan) masa depan saya kan

Haritu saya tgk Terjah di TV3, kelakar tgk Senah ke Bedah ke (taktau nama betul dia) mengomen orang
Haa..rasa kelakarlah sebab tak kena batang hidung!
(Yelah, Terjah tu kan rancangan utk artis yada yada takde maknanya terkena anda ye)
Si Senah tu selamba cakap Heliza AF2 bergambar sakan di Facebook fokas mato yo bajek lawa
Heliza yang tak bajek bajek memang lawa orangnya itu jawab “kalau bergambar fokus pipi nampak tembam..uwaa. Sampai hati Cik Senah “

Acik Luna: Biaq pi la dia nak amik mata ka, lubang hidung ka..buh dalam Facebook masing masing kan. Kalau dia tag gambar dia pada Senah, baru harus Senah meroyan marah
Eh eh, yang Acik Luna ni sentap petang petang ni, kenapa? Terasaaaa la itu…Haha!

Tapi betul juga, masing masing mencari rezeki
Kalau Senah dalam Terjah tu tak buat begitu, idokle menepati konsep pula rancangan tersebut kan?

Dalam seikat daun sirih jarang kita jumpa sirih yang bertemu uratnya
Mengikut kata kata orang lama, hanya  satu dalam seribu
Biasa daun sirih seperti gambar dibawah

Daun sirih yang bertemu urat seperti gambar dibawah diambil dari sini
Biasanya digunakan oleh bidan dan pengamal perubatan tradisional

Apakah relevannya sirih bertemu urat-habih-penuh-satu-entri-dengan-gambar-sirih?
Buat lah apa sahaja, mungkin ada yang suka dan mungkin ramai juga yang tak suka
Macam urat daun sirih tu…satu atas satu bawah dan jarang bertemu
Kesimpulannya, asalkan anda rasa itu yang terbaik untuk anda  keluarga, teruskanlah
Kih kih..contoh simple – tak kisahla nak bergambar fokas mata ke, Tudung Serindit ke, yang penting….terbaik dari ladang…hihi

Macam Kak Siti kita cakap dalam album Lentera Timur

Jenuh sudah merata mencari sirih,
Mencari sirih bertemu urat,
Jenuhlah sudah menantikan kekasih,
Kasih setia sepanjang hayat.

Nota Mommy Luna : Cubaan mengambil gambar fokas pipik..haha

Related Posts with Thumbnails

One Response to “Daun Sirih”

Leave a Reply

Disclaimer
    The entire contents of this blog are based upon the opinions of author unless stated otherwise noted. The information in this blog is not intended to replace a one-on-one consultation with lactation consultant. It is a sharing information and knowledge from the research of author. This blog outlines sources, ideas and suggestions on breastfeeding your baby. The author and family disclaim any liability arising directly or indirectly from the use of the information contained in this blog.

    Do drop by at any Lunatots Outlet ( Your Parenting Partner) to buy breastfeeding, cloth diaper and babywearing item. Our official website is http://www.lunatots.com

    Kindly do not SMS me to ask about breastfeeding problem as I may not be able to reply it.

    Feel free to communicate through my email info'at'lunatots.com for seminar arrangement

    Whatsapp 0129449515
    LIKE my Facebook pages:
    Suraya Ali
    Lunatots Cloth Diaper
    The Milk Story
facebook.com/suelunatots
Suraya Lunatots

Create Your Badge
Leave me a msg for friend request approval purpose
Networked Blog

Announcement
OFFICE : 0392265152 LUNATOTS HQ 32G JALAN DANAU LUMAYAN 1, BANDAR SRI PERMAISURI, 56000 CHERAS KUALA LUMPUR HOTLINE LUNATOTS : 0102414050 /0125502515
Luna’s Counter
Friends Online

View My Stats
Nuffnang ADV
Luna’s Shop
http://www.lunatots.com/shop
Readers
Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: